Kilpailutiedote 4 Scramble 10.10.2020

8.10.2020

4-Scramble 10.10.2020


Huomioi koronavirus: Jos tunnet itsesi vähänkin sairaaksi  jää kotiin. Taukotuvan sisätiloissa oleskelua pitää välttää, älä aiheuta ruuhkaa sisätiloihin. Pidä huolta turvaetäisyyksistä.

Toimisto sijaitsee Taukotuvalla, klubi on kiinni.


Saapuminen kilpailupaikalle

Molempia parkkialueita kannattaa täyttä tasaisesti alueiden koko tila hyödyntäen.

Käy maksamassa kilpailumaksu Taukotuvalla, vältä turhaa oleskelua sisätiloissa.

Jos haluat käydä rangella ennen kilpailua, myös rangella pitää noudattaa kahden metrin turvavälejä ja välttää oleskelua ryhmissä.

Kilpailu käydään väliaikalähdöllä. Tarkasta oma lähtöaika ja tule taukotuvalle vain noin 10-15 minuuttia ennen omaa lähtöaikaa. Tiipaikalle saa joukkue mennä vasta kun edellinen joukkue on lähtenyt matkaan.

Jos myöhästyt oman joukkueen lähdöstä, muut joukkueen jäsenet ovat velvollisia aloittamaan kilpailun oikeaan lähtöaikaan. Voit liittyä joukkueen mukaan kun saat heidät kiinni, mutta peliin voit osallistua vasta seuraavalta avauslyöntipaikalta alkaen.

Scramble kilpailumuoto

Pelimuoto on neljän hengen scramble lyöntipelinä HCP 0-36.  Joukkueen yhteenlasketusta tasoituksesta huomioidaan 10 %. Tasoitus ei voi olla suurempi kuin joukkueen paremman pelaajan tasoitus.

Scramble on joukkuekilpailu, jossa joukkueen pelaajat lyövät avauksensa tiiltä ja avauksien jälkeen joukkue valitsee mielestään parhaimmassa paikassa olevan pallon. Pallon paikka merkitään. Valitun pallon pelaaja lyö omaa palloaan. Joukkuekaverit laittaa pallon peliin seuraavasti:

-         Väylällä joukkuekaverit droppaavat pallonsa maksimissaan yhden mailanmitan päähän lyöntipaikasta väylälle. Ei lähemmäs lippua.

-         Raffissa joukkuekaverit droppaavat pallonsa maksimissaan yhden mailanmitan päähän lyöntipaikasta raffiin. Ei lähemmäs lippua.

-         Greenillä joukkuekaverit  asettavat pallonsa samaan paikkaan.

-         Bunkkerissa joukkuekaverit asettavat pallonsa vastaavaan paikkaan. Ei lähemmäs lippua.

-         Esteessä joukkuekaverit asettavat pallonsa vastaavaan paikkaan maksimissaan yhden mailanmitan päähän tai vapautuvat esteestä normaalien estesääntöjen mukaan.

Joukkue jatkaa näin peliä reikään asti.

Pelaajan puttilinjan takana eikä edessä saa muut joukkueen jäsenet seurata pallon kulkua.

Siirtosääntö on käytössä lyhyeksi leikatulla alueella, ei viheriöllä.

Muista korjata alastulojäljet viheriöllä , lyöntijäljet  väylillä sekä haravoida bunkkerit.

Tavoiteaika 18 reiän kilpailuun on 5 tuntia.


Tuloskortti ja tuloksen ilmoittaminen

Kilpailussa joukkue saa tuloskortin.  Merkitsijän allekirjoitus korttiin riittää. Tuloskortti palautetaan kisan jälkeen taukotuvalle. Maaliintulon jälkeen on taukotuvalla tarjolla lounas. Kilpailussa palkitaan kolme parasta joukkuetta ja paras scratch- tulos. Palkinnot saa noutaa myöhemmin taukotuvalta.